SØGEMASKINEOPTIMERING (SEO)

Søgemaskineoptimering – Effektivt, organisk og en sikker kilde til vækst

Har du en ydelse eller et produkt, som dine potentielle kunder søger efter på Google – så giver det sig selv, at du gerne vil dukke op som det første forslag, når de rammer side 1.

Men det er desværre ikke en selvfølge…

Kampen om toppladserne er hård, og det er ikke altid nemt. Derfor er du nødt til at gøre noget aktivt for at være med i toppen. Denne disciplin hedder “søgemaskineoptimering” – også forkortet som “SEO”. Du har nok hørt om den, ikke?

Signaler til Google, at din side er relevant

Søgemaskineoptimering går i alt sin simpelhed ud på at sende nogle stærke signaler til Google om, at din hjemmeside er relevant, når folk søger på de ydelser, som du tilbyder.

Dette er nemmere sagt end gjort.

Google opdaterer nemlig deres retningslinjer uge efter uge – og sidder du ikke med det hver dag, kan det være en jungle at finde rundt i.

Og det er netop derfor, at jeg hjælper dig.

Hvem er jeg – og hvorfor?

… det er nogle gode spørgsmål, så lad mig gøre mit bedste for kort at besvare dem her.

Mit navn er Kenneth, og jeg har arbejdet med SEO fra før, iPhonen blev opfundet.

De seneste 10 år har jeg hjulpet virksomheder med SEO samt udvikling af hjemmesider. Gennem mine titusindvis af timers erfaringer, har jeg lært det meste om SEO.

Og det kommer dig til gode!

Søgeordsanalyse

Det første, som jeg gør, når jeg hjælper dig med din SEO, er at lave det, som man kalder en søgeordsanalyse. Det vil sige, at vi dykker ned i al den data, som Google giver os og finder ud af, hvilke søgninger det er, at vi gerne vil have, at din hjemmeside dukker op på.

Mere kompliceret behøver vi ikke at gøre det nu – er det sådan, at du godt kunne tænke dig at komme med ned i maskinrummet og nørde det sammen med mig, så kan vi sagtens finde ud af det. Men lad os nu blot holde det ved det her som en start.

Udarbejdelse af relevant indhold på din hjemmeside

Step 1 er nu overstået. Søgeordene er fundet. ’Hvad så nu?’, spørger du måske.

Jo, det skal jeg sige dig.

Det der sker nu er, at vi gør alt, hvad vi kan for at fortælle Google, at din hjemmeside er relevant, når folk søger på disse søgeord. Og den absolut nemmeste måde at gøre dette på er, at vi skriver noget indhold, der er relevant for disse søgninger.

Det kan både være blogindlæg, der besvarer de spørgsmål, som dine potentielle kunder stiller på Google – og så har vi svaret.

Det kan også være noget så simpelt som, at vi har nogle undersider, der beskriver de ydelser, som folk søger.

Linkbuilding

Bum. Step 1 og 2 er nu klaret. Hvad skal der så ske nu?

Vi er allerede nået et godt stykke. Men problemet er, at din konkurrent meget vel også har en dygtig mand, meget lig mig, med på sidelinjen til at rådgive dem. Så vi er nødt til at give den en ekstra skalle. Og det kan vi gøre med “linkbuilding”.

Link-hvad-for-noget?

Ånd du blot lettet op. Det skal du ikke tænke alt for meget over. Men lad os bare lige tage den for en god ordens skyld.

Linkbuilding. Et smart engelsk ord for det at “bygge links”. Konceptet går ud på, at vi skal have andre hjemmesider til at henvise til din hjemmeside. Det sender nemlig endnu et signal til Google om, at din hjemmeside er relevant – og det er som bekendt det, vi gerne vil.

Lad andre hjemmesider stemme på dig

Lad mig prøve at tegne et billede for dig. Ikke bogstaveligt talt.

Men prøv bare lige at forestil dig dette.

Kurt ovre i nr. 48 skal vælge en håndværker. Han ved ikke, hvem han skal vælge – fordi der er hundredvis af håndværkere at vælge imellem. Men der er én, som både naboen, lokalforeningen og sågar kommunen har brugt, og de henviser til ham.

De andre har ikke nogen til at sige god for dem.

Hvem vælger han? Han vælger naturligvis håndværkeren, som mange andre siger god for. Store autoriteter som lokalforeningen og kommunen har jo sagt god for ham.

Det er præcis det samme, som når jeg laver linkbuilding. Når andre hjemmesider linker til din, så tæller det som stemmer. Og jo større en hjemmeside, jo større en stemme.

DERFOR ER 97% STADIG KUNDER EFTER 6 ÅR

Jeg vægter langvarige samarbejder højere end en hurtig handel. Og jeg vægter rådgivning langt højere end et salg.

Derfor er jeg heller ikke bleg for at afvise kunder, hvor jeg ikke mener, at vi er det rette match.

Det betyder nemlig, at jeg kun bruger min tid på samarbejder, hvor jeg kan levere værdi år efter år. Det betyder også, at mine kunder kommer tilbage igen.

Kenneth Koustrup, Ejer af Gazelle Marketing

Hvad koster det så?

Det skal jeg fortælle dig… det er nemlig ingen hemmeligheder her!

Vi kan næsten altid bruge flere timer på SEO arbejdet, men du skal have en realistisk ide om priserne for at komme i gang – og dem får du her.

Er du en mindre virksomhed, så forvent 4000 kr. pr. mdr. + moms
Er du en større virksomhed, så forvent 8000 kr. pr. mdr. + moms

Ovenstående priser er realistiske. Du skal forvente at der vil være et opstartsgebyr svarende til en ekstra måned – det skyldes at der er ekstra meget arbejde med opsætning etc. i starten – til gengæld bliver du ikke bundet i 36 måneder som andre steder.

Binding / opsigelse

Jeg har ingen bindingsperiode, men hvis det en dag ikke længere ønsker at være kunde hos mig, så vil jeg af hensyn til planlægningen bede dig om at du opsiger din aftale med løbende måned + 30 dage.

Skal jeg hjælpe dig med at få flere besøgende?

Ovenstående lyder måske en aaaanelse kompliceret. Det forstår jeg godt.

Det er derfor, at jeg er her. Mit navn er Kenneth, og de sidste 10 år har jeg hjulpet virksomheder med at få flere besøgende til deres hjemmeside. Skal vi tage en kort snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig? Så kontakt mig enten på 42 48 48 78 eller gennem formularen herunder.

FÅ ET UFORPLIGTENDE TILBUD!
UDFYLD FORMULAREN, ELLER RING 42 48 48 78