Søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering – Effektivt, organisk og en sikker kilde til vækst

Har du en ydelse eller et produkt, som dine potentielle kunder søger efter på Google – så giver det sig selv, at du gerne vil dukke op som det første forslag, når de rammer side 1.

Men det er desværre ikke en selvfølge…

Kampen om toppladserne er hård, og det er ikke altid nemt. Derfor er du nødt til at gøre noget aktivt for at være med i toppen. Denne disciplin hedder “søgemaskineoptimering” – også forkortet som “SEO”. Du har nok hørt om den, ikke?

Signaler til Google, at din side er relevant

Søgemaskineoptimering går i alt sin simpelhed ud på at sende nogle stærke signaler til Google om, at din hjemmeside er relevant, når folk søger på de ydelser, som du tilbyder.

Dette er nemmere sagt end gjort.

Google opdaterer nemlig deres retningslinjer uge efter uge – og sidder du ikke med det hver dag, kan det være en jungle at finde rundt i.

Og det er netop derfor, at vi hjælper dig.

Søgeordsanalyse

Det første, som vi gør, når vi hjælper dig med din SEO, er at lave det, som man kalder en søgeordsanalyse. Det vil sige, at vi dykker ned i al den data, som Google giver os og finder ud af, hvilke søgninger det er, at vi gerne vil have, at din hjemmeside dukker op på.

Mere kompliceret behøver vi ikke at gøre det nu – er det sådan, at du godt kunne tænke dig at komme med ned i maskinrummet og nørde det sammen med os, så kan vi sagtens finde ud af det. Men lad os nu blot holde det ved det her som en start.

Udarbejdelse af relevant indhold på din hjemmeside

Step 1 er nu overstået. Søgeordene er fundet. ’Hvad så nu?’, spørger du måske.

Jo, nu skal du høre.

Det der sker nu er, at vi gør alt, hvad vi kan for at fortælle Google, at din hjemmeside er relevant, når folk søger på disse søgeord. Og den absolut nemmeste måde at gøre dette på er, at vi skriver noget indhold, der er relevant for disse søgninger.

Det kan både være blogindlæg, der besvarer de spørgsmål, som dine potentielle kunder stiller på Google – og så har vi svaret.

Det kan også være noget så simpelt som, at vi har nogle undersider, der beskriver de ydelser, som folk søger.

Linkbuilding

Bum. Step 1 og 2 er nu klaret. Hvad skal der så ske nu?

Vi er allerede nået et godt stykke. Men problemet er, at din konkurrent meget vel også har en dygtig seo-rådgiver, meget lig os, med på sidelinjen til at rådgive dem. Så vi er nødt til at give den en ekstra skalle. Og det kan vi gøre med “linkbuilding”.

Link-hvad-for-noget?

Ånd du blot lettet op. Det skal du ikke tænke alt for meget over. Men lad os bare lige tage den for en god ordens skyld.

Linkbuilding. Et smart engelsk ord for det at “bygge links”. Konceptet går ud på, at vi skal have andre hjemmesider til at henvise til din hjemmeside. Det sender nemlig endnu et signal til Google om, at din hjemmeside er relevant – og det er som bekendt det, vi gerne vil.

Lad andre hjemmesider stemme på dig

Lad os prøve at tegne et billede for dig. Ikke bogstaveligt talt.

Men prøv bare lige at forestil dig dette.

Kurt ovre i nr. 48 skal vælge en håndværker. Han ved ikke, hvem han skal vælge – fordi der er hundredvis af håndværkere at vælge imellem. Men der er én, som både naboen, lokalforeningen og sågar kommunen har brugt, og de henviser til ham.

De andre har ikke nogen til at sige god for dem.

Hvem vælger han? Han vælger naturligvis håndværkeren, som mange andre siger god for. Store autoriteter som lokalforeningen og kommunen har jo sagt god for ham.

Det er præcis det samme, som når vi laver linkbuilding. Når andre hjemmesider linker til din, så tæller det som stemmer. Og jo større en hjemmeside, jo større en stemme.

Skal vi ikke sammen prøve at se hvor højt op vi kan få dig i Google?

FÅ ET UFORPLIGTENDE TILBUD!
UDFYLD FORMULAREN, ELLER RING 42 48 48 78