Mødebooking: Sådan skaffer vi 17% flere møder til vores kunde

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]

Vi hjælper i øjeblikket en større dansk virksomhed med, at øge hitraten på deres mødebooking – og vi vil gerne fortælle hvordan vi gør.

Virksomheden har et stort mødebooking-setup og bruger tæt på en million kroner om måneden (lønninger + software) på at booke møder i det private segment.
Den oprindelige årsag til at vi bliver kontaktet er, at de ønsker at starte op med Facebook annoncering til deres Facebook Likes – aftalen bliver dog en anden og mere rentabel investering for virksomheden.

Mødebooking er stadig fremtiden

Hos Gazelle ApS lever vi af online markedsføring. Det betyder at vi kan sælge næsten alt på nettet. Når det er sagt, så ved vi af erfaring, at der er nogle få niche- og push produkter som kræver et personligt fremmøde. Både for at skabe tillid og for at formidle budskabet korrekt. Vi er derfor ikke skræmt af mødebooking, men ser i stedet mulighederne for at kombinere de tilgængelige data med målrettet markedsføring.

Sådan påvirker vi de mulige kunder inden vi ringer

I den case som vi omtaler, har virksomheden telefonnumre og email adresser på de emner, som de gerne vil ringe til. Det gør det nemt at lave et enkelt og automatiseret setup, hvor emnerne bliver påvirket af reklamer i ugen op mod de bliver kontaktet telefonisk. Det betyder at når mødebookeren ringer, så kender emnet allerede til virksomheden og opkaldet virker derfor mindre påtrængende.

Sådan påvirker vi de mulige kunder i beslutningsprocessen

Efter at mødebookeren har talt med emnet, bliver der forhåbentligt indgået en aftale om at mødes. Hvis det er tilfældet bliver emnet flyttet over i et andet segment, hvor han/hun møder et andet budskab, frem mod mødet med sælgeren. Efter mødet med sælgeren, bliver emnet flyttet over i et tredje segment og så videre…

Sådan holder vi fast i de mulige kunder på længere sigt

Ovenstående model giver desværre ingen garanti for møde. Der er til gengæld garanti for værdifulde data. De emner som takker nej kender nu til virksomheden og vi kan derfor lave et nyt segment, hvor vi bruger et helt andet budskab – og forhåbentligt får emnet varmet op over tid, eller til sælgeren ringer igen.

Værktøjer som vi bruger

– Kundens CRM system
– Email/tlf.nr. på de mulige kunder
– Zapier
– Facebook + Google

Udbytte

17% flere møder

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]